Podul suspendat de la Brăila: Au început testele de rezistență. Cum arată „Golden Gate-ul” României
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat luni că au început testele de rezistență la suprastructura podului suspendat peste Dunăre de la Brăila. El spune că după ce va fi dat în folosinţă, podul va asigura prima legătură rutieră între Brăila şi Tulcea şi va creşte atât potenţialul economic în zona Dobrogea, cât şi în Zona Liberă Brăila.
Termenul anunțat pentru inaugurarea podului, care are o lungime de 1.974 de metri, este de 27 iunie.
Podul de la Brăila este al treilea pod suspendat ca dimensiune din Europa
Și directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a afirmat că testările statice şi dinamice la suprastructura Podului suspendat peste Dunăre de la Brăila reprezintă una din etapele importante înaintea deschiderii acestuia, al treilea pod suspendat ca dimensiune din Europa.
,,Astăzi au început testările statice și dinamice la suprastructura Podului suspendat peste Dunăre de la Brăila. Este una din etapele importante înaintea deschiderii Podului de la Brăila, al treilea pod suspendat ca dimensiune din Europa. Pentru acest proiect de infrastructură s-au folosit aproximativ 81.000 de kilometri de fir de oțel, iar fiecare cablu are 60 de centimetri în diametru și susține tablierul metalic cu ajutorul tiranților.
Greutatea totală a celor două cabluri principale are 6.700 tone. Tablierului metalic este format din 86 de segmente cu o greutate totală de 20.800 de tone, iar fiecare are o greutate medie de 250 de tone. Valoarea contractului, finanțat prin POIM, este de 2,375 miliarde de lei cu TVA. Podul suspendat are o lungime de 1974,30 m. Drumul principal (Brăila – Jijila) are o lungime de 19,095 km. Drumul de legătură cu DN22 (Smârdan – Măcin) are o lungime de 4,328 km”, a declarat Cristian Pistol.
„Pentru acest proiect de infrastructură s-au folosit aproximativ 81.000 de kilometri de fir de oţel, iar fiecare cablu are 60 de centimetri în diametru şi susţine tablierul metalic cu ajutorul tiranţilor. Greutatea totală a celor două cabluri principale are 6.700 tone. Tablierului metalic este format din 86 de segmente cu o greutate totală de 20.800 de tone, iar fiecare are o greutate medie de 250 de tone”, a mai explicat el, potrivit stririleprotv.ro.
Pentru podul suspendat, cu o lungime de 1974,30 metri, valoarea contractului, finanţat prin POIM, este de 2,375 miliarde de lei cu TVA. Lucrările au debutat în primăvara anului 2019.